مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 09:152020-11-24پزشكي

واکسن فایزر زندگی عادی را به ما بر می گرداند؟


یک متخصص ویروس شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص ساخت واکسن کرونا، گفت: فایرز بیونتک می گوید در سال 2020 تا 50 میلیون دوز تولید خواهند کرد و در 2021 تا یک میلیارد و 300 میلیون  دوز تولید می کنند که مسلماً برای هفت میلیارد انسان روی زمین کافی نیست.

- ایسنا/البرز یک متخصص ویروس شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص ساخت واکسن کرونا، گفت: فایرز بیونتک می گوید در سال 2020 تا 50 میلیون دوز تولید خواهند کرد و در 2021 تا یک میلیارد و 300 میلیون  دوز تولید می کنند که مسلماً برای هفت میلیارد انسان روی زمین کافی نیست.

دکتر سید حمیدرضا مژگانی در خصوص ساخت واکسن کرونا گفت: شرکت فایرز اعلام کرد واکسن کرونایی که در مشارکت با شرکت آلمانی بیونتک ساخته شده تا 90 درصد موثر است.

در ابتدا تصور می شد واکسن بین40 تا 50 درصد موثر باشد، اما رسیدن به 90 درصد تاثیر در آزمایش های اولیه کاملا موفقیت آمیز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مژگانی ادامه داد: از لحاظ تکنولوژی ساخت این واکسن هیچ شباهتی به نمونه های گذشته ندارد و مبتنی بر فناوری جدیدی به نام mRNA است.

یعنی به جای استفاده از یک آنتی ژن ویروسی مرده یا ضعیف شده، کدهای ژنتیکی خاصی از آن را وارد بدن انسان می کند تا با استفاده از سیستم ترجمه پروتیین سلولی آنتی ژن مورد نظر تولید شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن فایزر زندگی عادی را به ما بر می گرداند؟

واکسن فایزر زندگی عادی را به ما بر می گرداند؟