مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 08:202020-11-24سياسي

نامه امام حسن عسکری(ع) به پدر شیخ صدوق


امام حسن عسکری علیه السلام در نامه ای خطاب به علی بن بابویه (پدر بزرگوار شیخ صدوق)، با دعا برای وی و تایید ایشان، نکته های مهمی را گوشزد فرموده اند.

- ​ در نامه ای خطاب به علی بن بابویه (پدر بزرگوار شیخ صدوق) در ابتدا به حمد الهی پرداخته و سپس توصیه هایی فرموده اند و برای وی دعا کرده اند.

متن نامه امام علیه السلام در ادامه آمده است: "بسم اللّه الرّحمن الرّحیم حمد از آنِ خداوندی است که پروردگار جهانیان است و فرجام نیک از آنِ خداداران و بهشت از آنِ یکتاپرستان و آتش دوزخ برای انکارگران حق است و ستم جز بر ستمکاران روا نیست و معبودی نیست جز خدایی که بهترین آفریدگار است و سلام بر بهترین خلقش محمد و خاندان پاک ایشان صلوات اللّه علیهم اجمعین.

اما بعد ای ابوالحسن، علی بن حسین قمی، که شخصیت بزرگوار و مورد اعتماد ما هستی؛ امید که خداوند تو را به انجام کارهایی که خود می پسندد موفق دارد و از سر مهر و رحمت خویش فرزندانی شایسته کردار روزیت سازد.

من شما را به پاسداری کردن از خدای و بر پا داشتن نماز و پرداخت زکات و حقوق مالی خویش، سفارش می کنم، چرا که نماز کسی که حقوق مالی خود را نپردازد، پذیرفته نمی شود و نیز به عفو و گذشت از گناهان و لغزش ها، فرو خوردن خشم، پیوند با بستگان، مواسات با برادران دینی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امام حسن عسکری(ع) به پدر شیخ صدوق

نامه امام حسن عسکری(ع) به پدر شیخ صدوق