مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 21:152020-11-23اقتصادي

آثار برق رایگان برتعرفه گذاری صحیح /برق امید اثر بلند مدت ندارد


مشترکانی که بین 100 تا 150 کیلووات ساعت در ماه مصرف می کنند، به طور متوسط 7 هزار و 300 تومان بابت برق مصرفی خود می پردازند.

آیا معافیت از پرداخت این مبلغ اندک می تواند انگیزه ای برای تعویض لامپ ها به LED یا تهیه یک یخچال با رده انرژی بالا ایجاد کند؟ - احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  ضمن اشاره به اثرگذاری طرح برق امید در رفتار مصرفی مردم گفت: ترغیب مردم به کاهش مصرف انرژی با سیاست های قیمتی و غیر قیمتی کار خوبی است، اما اگر در این راستا اقدامی صورت می گیرد، باید میزان اثرگذاری آن سنجیده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به طرح برق امید بیان کرد: سازوکاری که در طرح برق امید معین شده است، اعطای تخفیف صددرصدی به مشترکان کم مصرف برق، به معنای رایگان شدن قبض برق با مبلغی در حدود 5 تا 7 هزار تومان است.

این مبالغ نمی تواند فردی را ترغیب کند که رفاه حداقلی خود را کاهش دهد یا برای تجهیزات گران قیمت با بازدهی انرژی بالا هزینه کند.

وی ادامه داد: مشترکانی که برای مثال بین 100 تا 150 کیلووات ساعت در ماه مصرف می کنند، به طور متوسط 7 هزار و 300 تومان بابت برق مصرفی خود می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار برق رایگان برتعرفه گذاری صحیح /برق امید اثر بلند مدت ندارد

آثار برق رایگان برتعرفه گذاری صحیح /برق امید اثر بلند مدت ندارد