مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 16:302020-11-23پزشكي

امسال هم ماجرای تولد لاکچری داریم!/ وزارت بهداشت وارد عمل شد


وزارت بهداشت به بیمارستان ها و پزشکان درباره تولدهای 99/9/9 و عواقب آن هشدار داده است.

- جی پلاس؛ معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغی به معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور درخصوص افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین طی چند سال گذشته هشدار داد.

وبدا نوشت: قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغیه ای افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین در چند سال گذشته را برخلاف برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو دانسته و تاکید کرده است: دستکاری و یا تولد زودهنگام یا دیرتر از زمان اصلی، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و سیستم درمان، باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می شود.

وی همچنین در این ابلاغیه خواستار بررسی عملکرد بیمارستان ها و پزشکان در سزارین های تقویمی 99/9/9 شده و تصریح کرده است: با بیمارستان ها و پزشکان دارای سابقه آمار بالای سزارین مدیریت نشده برخورد خواهد شد.

در این ابلاغیه تصریح شده است: افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته برخلاف برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارت متبوع در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو، در حال تبدیل شدن به رویه ای نادرست در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال هم ماجرای تولد لاکچری داریم!/ وزارت بهداشت وارد عمل شد

امسال هم ماجرای تولد لاکچری داریم!/ وزارت بهداشت وارد عمل شد