مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 09:352020-11-23سياسي

دیوان محاسبات؛ به دنبال اصلاح قانون نظارت بر شرکت های دولتی


نماینده خمین در مجلس با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر بودجه شرکت های دولتی گفت: طبق قانون فعلی دیوان محاسبات به نظارت بر شرکت هایی که دولت زیر 50 درصد سهام دارد نمی تواند ورود کند که این دیوان به دنبال اصلاح این رویه است.

- علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بودجه 1400 اظهار داشت: دو محور اصلی که باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد منابع درآمدی پیش بینی شده برای بودجه است.

وی افزود: لایحه بودجه در اواخر سال گذشته براساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و در نهایت مصوب شد ولی عملاً آن بودجه حساب نشده نبوده و ملاحظات درآمدی آن دقیق نبوده است که عمدتاً براساس ذهنیتی بود که در عمل هیچگاه به وقوع نپیوست که می توان به فروش نفت با قیمت پیش بینی شده و منابع غیرقابل تحقق اشاره کرد.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع درآمدی بودجه باید به صورت واقعی دیده شود چرا که در هر سالی که ما با کسری بودجه در پایان آن سال مواجه شده ایم به همان میزان  منجر به بر هم خوردن تعادل اقتصاد کشور شده است.

نظری اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده بایستی به بودجه شرکت های دولتی به صورت دقیق نگریست و ارقام آن را به صورت واقعی مصوب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان محاسبات؛ به دنبال اصلاح قانون نظارت بر شرکت های دولتی

دیوان محاسبات؛ به دنبال اصلاح قانون نظارت بر شرکت های دولتی