مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 07:452020-11-23فرهنگي

مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز ساماندهی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و ساماندهی مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت و ساماندهی مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

احمد حمزه زاده در این خصوص اظهار کرد: احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه، نقطه ی عطفی در حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان است و یکی از مهم ترین برنامه های اداره کل و معاونت میراث فرهنگی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مرمت مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه در راستای اهداف توسعه و احیا این مجموعه تاریخی به اتمام رسیده است، گفت: مرمت مسجد شرقی این مجموعه تاریخی با نظارت گروه فنی معاونت میراث فرهنگی و پایگاه جهانی بازار تبریز آغاز شده و پس از طی مراحل مرمتی و تأسیساتی، آماده بهره برداری و اقامه نماز برای نمازگزاران محترم است.

وی در ادامه به مراحل عملیات مرمتی انجام شده در این بخش از پروژه احیا مجموعه تاریخی حسن پادشاه اشاره کرد و گفت: در این بخش از پروژه، مراحلی از قبیل مرمت و استحکام بخشی پی و شالوده، مرمت دیوارها و طاق های آجری، اجرای ایزوله پشت بام، اجرای کف سازی با مصالح چوبی، ایجاد زیرساخت های تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی به صورت کامل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز ساماندهی می شود

مسجد شرقی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز ساماندهی می شود