مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 07:002020-11-23پزشكي

انستیتو پاستور: واکسن ایرانی کرونا تابستان 1400 وارد بازار می شود


مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور با حضور در وبینار ایرنا اعلام کرد: ایران با تکیه بر دانش و تجربه طولانی خود در ساخت واکسن، در زمینه تولید واکسن کووید-19 به دستاوردهای خوبی رسیده است و به احتمال قوی، واکسن ایرانی کرونا تا تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر «کیهان آزادمنش» که یک شرکت پژوهشی در زمینه تولید واکسن را نیز مدیریت می کند، تصریح کرد: دانش ساخت واکسن در ایران قدیمی است و کشور ما تجربه فراوانی در این زمینه دارد اما در شرایط کنونی و با توجه به روند تولید واکسن کووید -19 در چند شرکت ایرانی، احتمالا مرحله تولید انبوه آن تا تابستان 1400 طول خواهد کشید.

در روزهای اخیر همزمان با اعلام موفقیت 90 درصدی واکسن شرکت فایزر، بعد از 10 ماه نگرانی از همه‌گیری کرونا، امیدواری متخصصان به خلاصی بشر از کرونا بیشتر شده است.

در ایران نیز تاکنون محققان ایرانی همپای سایر دانشمندان جهان موفقیتهایی برای دستیابی به واکسن کرونا کسب کرده و درتلاش هستند تا این مسیر را تا به انتها پیش ببرند.

اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا همزمان با تعطیلی 15 روزه تهران و 150 شهر کشور اقدام به برگزاری وبیناری با حضور دکتر «کیهان آزادمنش» مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور و مدیر علمی شرکت دانش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انستیتو پاستور: واکسن ایرانی کرونا تابستان 1400 وارد بازار می شود

انستیتو پاستور: واکسن ایرانی کرونا تابستان 1400 وارد بازار می شود