مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 09:052020-11-22اقتصادي

تغییر کاربری زمین های کشاورزی هم جرم است هم خطری بزرگ علیه امنیت غذایی


مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه های زراعی و باغات جرم تلقی می شود.

- پورمراد جانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، هدف اصلی و اساسی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه کاهش سطح اراضی زراعی و باغات قطعا تهدیدی جدی علیه امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تولید محصولات زراعی و باغی در وهله اول حفظ سطح اراضی موجود یکی از اصول اصلی و اساسی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه های زراعی و باغات از جمله ساخت و سازها، قطع اشجار برداشت خاک، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها از نظر قانون جرم تلقی می شود.

وی ادامه داد:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز تابع آن ها وظیفه دارند که با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری زمین های کشاورزی هم جرم است هم خطری بزرگ علیه امنیت غذایی

تغییر کاربری زمین های کشاورزی هم جرم است هم خطری بزرگ علیه امنیت غذایی