مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 04:352020-11-22پزشكي

تهدید بینایی با استفاده نادرست از رایانه و تبلت در ایام کرونایی


متخصص چشم پزشکی با اشاره به شیوع کرونا و افزایش استفاده از موبایل، تبلت و رایانه به ویژه توسط کودکان، هشدارها و توصیه هایی در این رابطه ارائه کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی متخصص چشم پزشکی با اشاره به شیوع کرونا و افزایش استفاده از موبایل، تبلت و رایانه به ویژه توسط کودکان، هشدارها و توصیه هایی در این رابطه ارائه کرد.

دکتر بهنام غفارزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان این که خشکی و خستگی چشم، چشم درد، سوزش، آبریزش و قرمزی چشم از جمله عوارض کوتاه مدت استفاده نادرست از موبایل، تبلت و رایانه است، اظهار کرد: استفاده بی رویه و کنترل نشده از این ابزارها در بلندمدت نیز می تواند باعث تاری دید و نزدیک بینی در افراد شود.

وی با تاکید بر این که رایانه، تبلت و موبایل باید 10 تا 20 سانتیمتر پایین تر از چشم ها قرار گرفته و فاصله صفحه این ابزارها از چشم نیز باید حداقل 35 تا 50 سانتیمتر باشد، افزود: سر افراد در هنگام کار با رایانه، موبایل و تبلت باید به صورت مستقیم قرار بگیرد، به طوری که چشم ها 10 تا 20 درجه به سمت پایین نگاه کند.

وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که به مدت چند ساعت در روز با رایانه و موبایل کار می کنند، باید بعد از هر دو ساعت کار حداقل 15 تا 20 دقیقه به چشمانشان استراحت بدهند، به این شکل که به ناحیه دور نگاه کرده و یا چشم ها را ببندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید بینایی با استفاده نادرست از رایانه و تبلت در ایام کرونایی

تهدید بینایی با استفاده نادرست از رایانه و تبلت در ایام کرونایی