مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 05:252020-11-21پزشكي

نسخه غذایی برای کاهش خطر پرفشاری خون، کلسترول، بیماری قلبی و ...


چندین جز رژیم غذایی دش مانند افزایش مصرف فیبر، مصرف ماهی و برش های کم چربی گوشت و محدود کردن مصرف شیرینی ها، کربوهیدرات ها و غذاهای فرآوری شده با کاهش کلسترول پیوند خورده اند.

- از آنجایی که ، وزن اضافه بدن می تواند به مشکلات سلامت مختلفی از جمله آرتریت، اختلالات خواب، دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا، یا در کل، شرایطی به نام سندرم متابولیک منجر شود.

آنچه مساله را پیچیده‌تر می کند این است که بسیاری از افراد مبتلا به سندرم متابولیک دارای نشانه ها یا علائم آشکار نیستند و ممکن است از بروز مشکل در بدن خود آگاه نباشند.

بررسی کوتاه سندرم متابولیک سندرم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر یا علائم که همراه هم رخ می دهند را شامل می شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

اگر فقط به یکی از مواردی که در ادامه ارائه شده اند مبتلا باشید، به معنای ابتلا به سندرم متابولیک نیست، اما اگر دارای سه یا تعداد بیشتری از آنها باشید باید پیش از بروز مساله ای جدی به آنها رسیدگی کنید: - فشار خون بالا - چربی اضافه دور کمر - قند خون بالا - سطوح پایین کلسترول خوب (HDL) - سطوح بالای تری گلیسیریدها رژیم غذایی دش (DASH) یا رویکردهای غذایی برای توقف پرفشاری خون، یکی از الگوهای غذایی طراحی شده برای کمک به افراد مبتلا به سندرم مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه غذایی برای کاهش خطر پرفشاری خون، کلسترول، بیماری قلبی و ...

نسخه غذایی برای کاهش خطر پرفشاری خون، کلسترول، بیماری قلبی و ...