مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 05:102020-11-21سياسي

علت نامگذاری شهر قم


سرزمین قم سرزمین مهم و مقدسی است و در روایات نقل شده است که اهل قم نسبت به بقیه اهل زمین حجت هستند و علم از این سرزمین به سایر مکان ها منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) که از شبکه افق نیز پخش شد، اظهار کرد: یکی از هدیه های خوبی که می توانیم از راه دور به محضر ائمه داشته باشیم قرائت قرآن و هدیه کردن آن به این بزرگواران و یا صلوات بر پیامبر و آل ایشان است.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند که بهشت 8 درب دارد و سه درب آن به قم باز می شود، افزود: سرزمین قم سرزمین مهم و مقدسی است و در روایات نقل شده است که اهل قم نسبت به بقیه اهل زمین حجت هستند و علم از این سرزمین به سایر مکان ها منتشر می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در میان فرزندان امام هفتم، حضرت معصومه سلام الله علیها از طرف مادر هم با امام رضا علیه السلام یکی هستند، گفت: ایشان به قصد دیدار برادر و آمدن به خراسان از مدینه حرکت کردند و در شهر ساوه به دست مزدوران حکومتی مسموم و یا در نقلی مجروح شدند و وقتی فهمیدند که نزدیک قم هستند فرمودند که من را به قم ببرید و وقتی به قم رسیدند مورد استقبال مردم قم قرار گرفتند و 17 روز در قم بودند و بعد به شهادت رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت نامگذاری شهر قم

علت نامگذاری شهر قم