مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 23:002020-11-20پزشكي

آیا ماسک های جراحی چندبار مصرف هستند؟


ماسک های جراحی گسترده ترین سلاح در برابر بیماری کووید-19 هستند که باید پس از یک بار استفاده، دور انداخته شوند اما نگرانی های زیست محیطی موجب شده که برخی محققان این توصیه را مورد بحث قرار دهند.

- مقامات بهداشتی می گویند: ماسک های جراحی گسترده ترین سلاح در برابر بیماری کووید-19 هستند که باید پس از یک بار استفاده، دور انداخته شوند اما نگرانی های زیست محیطی موجب شده که برخی محققان این توصیه را مورد بحث قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با تداوم روند شیوع کروناویروس استفاده از ماسک در بسیاری از اماکن همچون وسایل حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها و محل کار اجباری شده است.

هرچند با این واقعیت نیز روبرو هستیم که بسیاری از ماسک های جراحیِ یکبار مصرف در مجراهای آبی و اقیانوس ها رها می شوند.

ماسک های پارچه ای چندبار مصرف جایگزینی برای این منظور به حساب می آیند اما بسیاری از مردم استفاده از ماسک های جراحی یکبار مصرف را ترجیح می دهند زیرا سبک تر و ارزان تر هستند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است: ماسک های جراحی تنها یکبار مصرف هستند و باید ماسک خیلی زود تعویض و ترجیحا درون سطل زباله ای درب دار دور انداخته شود.

با این حال در موج نخست شیوع بیماری کووید-19 و به دلیل کمبود ماسک های جراحی، سازمان جهانی بهداشت ضدعفونی ماسک های یکبار مصرف را به منظور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ماسک های جراحی چندبار مصرف هستند؟

آیا ماسک های جراحی چندبار مصرف هستند؟