مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 07:002020-11-18پزشكي

کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بعد از بهبود کامل علائم، فرد مبتلا به کرونا ممکن است چهار تا پنج روز هم ناقل باشد اما امکان انتقال کاهش می‌یابد.

دکتر رضا علیزاده کاشانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف ویتامین‌ها از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند گفت: اما اثبات شده که کمبود آنها در بدن در صورت ابتلا به کرونا عوارض بیماری را تشدید می‌کند.

مصرف هرگونه ویتامین باید تحت نظر پزشک انجام شود .

این متخصص ICU در ادامه تصریح کرد: از زمان ورود ویروس کرونا به بدن تا نمایان شدن علائم حدودا پنج روز طول می‌کشد که در این زمان فرد بدون علامت ناقل است و ویروس را به سایر افراد منتقل می کند.

وی با بیان اینکه پاسخ بدن به ویروس سبب بروز علائم مختلفی در افراد می‌شود، ادامه داد: علائم اولیه بیماری شامل ضعف، بدن درد به خصوص در در ناحیه کمر و قفسه سینه به صورتی که درد پخش می‌شود و متمرکز نیست، تب، تنگی نفس، سرفه خشک، کاهش حس بویایی و چشایی و علائم گوارشی شامل دل درد و دل پیچه و تهوع و بی اشتهایی و اسهال است.

علیزاده افزود: بیمار معمولا دو مورد از علائم را دارد و در صورت وجود دو مورد از این علائم باید نسبت به کرونا شک و به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر مراجعه کند و توصیه های لازم را با دقت اجرا کند و قرنطینه خانگی را ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد

کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد