مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 09:552020-11-17پزشكي

درمان های روانپزشکی بیماران کووید 19 مورد تایید نیست


رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران، در نامه ای به معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: توصیه های مرتبط با درمان های روانپزشکی بیماران کرونایی، مورد تأیید انجمن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در نامه مجید صادقی رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران، خطاب به قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، آمده است: پیرو انتشار توصیه های پیشگیرانه و درمان های کمکی طب ایرانی در کووید 19 ویژه پزشکان توسط وزارت بهداشت، از آنجا که بخشی از این متن به رشته تخصصی روانپزشکی مربوط می شود، بدین وسیله نظر انجمن علمی روانپزشکان ایران در این خصوص به استحضار می رسد.

1- بخشی از این توصیه ها به درمان افسردگی، اضطراب و وسواس اختصاص داده شده است.

از آنجا که انجمن علمی روان پزشکان ایران خود را بازوی مشورتی وزارت بهداشت در حوزه روانپزشکی می داند و به شکل مستمر در این زمینه مورد خطاب و مشورت وزارت بهداشت است، انتظار داشت پیش از انتشار این متن، نظر کارشناسی انجمن در زمینه درمان های روان پزشکی موجود در آن دریافت و اعمال شود.

2- در بخش توصیه های مربوط به درمان افسردگی، چند نکته لازم به ذکر است: الف- منبع شماره 90 برای توصیه مصرف شربت جلاب ذکر شده است، اما مقاله مذکور مربوط به ارزیابی اثر پاشویه گرم بر خواب سالمندان است و در انتهای آن عدم اثربخشی این روش را نتیجه گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان های روانپزشکی بیماران کووید 19 مورد تایید نیست

درمان های روانپزشکی بیماران کووید 19 مورد تایید نیست