مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 09:252020-11-15اقتصادي

اقدام جهادی ستاد امربه معروف برای کاهش قیمت مسکن رشت


با تلاش یک گروه جهادی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر برای رفع مشکل صدور پروانه زمین های نسقی شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن در رشت خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های خانوارهای این شهرستان به ویژه در کلان شهر رشت است که در چند سال اخیر با افزایش بی رویه ای همراه بوده و مشکلات عدیده ای برای مردم به خصوص جوانان ایجاد کرده است.

شهرستان کلان شهر رشت نیز با توجه به تراکم جمعیتی نه تنها از قاعده افزایش بی رویه مستثنا نبوده بلکه خود مثالی برای نابسامانی حوزه مسکن است که این افزایش قیمت مسکن در رشت علل مختلفی ازجمله عدم صدور پروانه ساخت برای زمین های نسقی دارد.

ازآنجایی که شهرداری کلان شهر رشت فقط برای زمین های دارای سند ثبتی پروانه ساختمانی صادر می کند، این امر سبب ایجاد سکونت های غیررسمی در زمین های نسقی و بروز مشکلات بسیار در حوزه ایمنی، مبلمان شهری، فضای سبز و ده ها مشکل دیگر به ویژه در مناطق چهار و پنج شهری رشت شده است.

در حال حاضر بیش از 170 هزار واحد مسکونی غیرمجاز در زمین های نسقی ساخته شده و سالانه هزاران واحد مسکونی در این اراضی بدون هیچ گونه نظارت و رعایت اصول شهرسازی ساخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام جهادی ستاد امربه معروف برای کاهش قیمت مسکن رشت

اقدام جهادی ستاد امربه معروف برای کاهش قیمت مسکن رشت