مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 11:202020-11-09سياسي

گواهی انحصار وراثت از صفر تا صد با آخرین تحولات


برگه قانونی که مشخص می کند وراث چه کسانی هستند و چه نسبتی با متوفی دارند و میزان سهم ایشان از ماترک چه مقدار خواهد بود گواهی انحصار وراثت نامیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی انحصار وراثت نامیده می شود.

چه کسانی می توانند درخواست انحصار وراثت کنند؟ هریک از وراث و همچنین هر شخص دیگری که بتواند ثابت کند در ماترک یا صدور گواهی انحصار وراثت ذی نفع است.

ممکن است سوال شود که چه مرجعی می تواند این گواهی را صادر کند؟ شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه قانونی متوفی، مرجعی است که به تقاضای ورثه یا ذی نفع با بررسی مدارک، گواهی انحصار وراثت را که در آن اسامی ورثه و مقدار سهم ایشان از ارث مشخص شده را صادر می کند.

بدیهی است که اگر کسی مدعی باشد که اشتباهی رخ داده است و اعتراضی داشته باشد به سهولت می تواند نسبت به گواهی انحصار وراثت اعتراض نماید.

اگر هریک از ورثه به صورت عمدی نام یکی از ورثه را پنهان کند و به شورای حل اختلاف اعلام نکند مرتکب جرم کلاهبرداری شده است.

چه کسانی ورثه محسوب می شوند؟ قانون مدنی که مقررات مربوط به ارث آن از فقه شیعه گرفته شده است وراث را به سه دسته و طبقه تقسیم کرده است که با بودن طبقه اول و طبقه بالاتر نوبت به ورثه طبقه بعد نمی رسد و فقط زن و یا شوهر شخص فوت شده است که نسبت به سهم خود در همه طبقات ارث می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهی انحصار وراثت از صفر تا صد با آخرین تحولات

گواهی انحصار وراثت از صفر تا صد با آخرین تحولات