مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 10:552020-11-03پزشكي

بهره گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان سرطان دهان


پژوهشگران انگلیسی با همکاری دکتر علی خرم دانشمند ایرانی، عملکرد هوش مصنوعی را در تشخیص به موقع سرطان دهان بررسی کرده اند تا امکان نجات بیماران را افزایش دهند.

- پژوهشگران انگلیسی با همکاری دکتر "علی خرم" دانشمند ایرانی، عملکرد هوش مصنوعی را در تشخیص به موقع سرطان دهان بررسی کرده اند تا امکان نجات بیماران را افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، متخصصان حوزه پزشکی باور دارند که شاید هوش مصنوعی بتواند روش تشخیص سرطان دهان را متحول کند.

پژوهشگران دانشگاه شفیلد (University of Sheffield) و دانشگاه واریک (University of Warwick) انگلستان در بررسی مشترکی که با همکاری دکتر علی خرم (Ali Khurram)، دانشمند ایرانی دانشگاه شفیلد انجام شده است، به ارزیابی نحوه به کارگیری یادگیری ماشینی در تشخیص به موقع سرطان پرداختند.

میزان ابتلا به سرطان های مربوط به دهان از جمله سرطان های دهان، زبان و لوزه طی دهه گذشته، تقریبا 60 درصد افزایش داشته است.

خطر ابتلا به این گونه سرطان ها، در اثر عواملی مانند مصرف الکل، افزایش سن، مصرف نکردن میوه و سبزیجات به اندازه کافی، مصرف تنباکو و عفونت ویروسی افزایش می یابد.

پژوهشگران، امکان تغییرات پیش از سرطان را با نشانگری موسوم به دیسپلازی اپیتلیال دهان (oral epithelial dysplasia) مورد بررسی قرار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان سرطان دهان

بهره گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان سرطان دهان