موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 08:252020-10-31سياسي

نمادشناسی در حرم مطهر رضوی


نمادهای مختلفی در حرم مطهر وجود دارد که نمادهای انسانی، حیوانی و گیاهی از آن جمله اند.

نمادهای حیوانی نیز در چند نوع تجلی می یابند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس گفت: نمادهای مختلفی در حرم مطهر وجود دارد که نمادهای انسانی، حیوانی و گیاهی از آن جمله اند.

نمادهای حیوانی نیز در چند نوع تجلی می یابند.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از نقش های بسیار زیاد و جالب توجه نقش اژدها در حرم مطهر است که تعدادش بسیار زیاد است.

اولین نقش اژدها در حرم مطهر که با آن مواجه هستیم در جایی است که وقتی از بست بالا خیابان وارد صحن انقلاب می شویم و دو رواق دو طرف طاق اصلی ایوان را وقتی به درون آمدیم در انتهای رواق یا ایوانچه ها بر هر طرف نقش دو اژدها را خواهیم دید.

حال این اژدها چیست و چرا دو اژدها؟ وی خاطرنشان کرد: اول اینکه نقش اژدها در ایران یک نقش دوگانه است؛ یعنی هم جزو جانوران و نمادهای شوم است و هم جزو جانوران و نمادهای اهورایی است.

شوم، از این جهت است که برخی اعتقاد دارند وقتی ستاره تیشتر یا ایزد تیشتر که مسئول و موکل باران است بعد از آفرینش جهان قصد داشته باران بر روی زمین ببارد، اژدها با این امر مخالفت کرده، ابرها را بلعیده و اجازه نداده است نیت خوب تیشتر تحقق یابد و از این جهت حرکتش منفی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمادشناسی در حرم مطهر رضوی

نمادشناسی در حرم مطهر رضوی