مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-31بين الملل

بحران قره باغ/ ایروان و باکو در ژنو متعهد شدند مناطق مسکونی را هدف قرار ندهند


ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه 30 اکتبر (9 آبان) پس از یک روز گفت‌وگو در شهر ژنو سوییس متعهد شدند که از گلوله‌باران مناطق مسکونی در جنگ بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، دو طرف توافق کردند که طبق قانون بشردوستانه بین‌المللی، به عمد افراد غیرنظامی را هدف قرار ندهند و برای تبادل اجساد سربازان باقی مانده در میدان جنگ اقدام کنند و همزمان در مدت یک هفته فهرست اسرای جنگی را ارائه دهند تا شرایط دسترسی و تبادل نهایی فراهم شود.

نمایندگان گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه مذاکرات صلح قره باغ در ژنو را بین وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان هدایت می‌کنند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه‌ای که پس از مذاکرات صادر شد گفت که ارمنستان و آذربایجان همچنین متعهد شده‌اند تا پیشنهادهای خود را درباره سازوکارهای احتمالی تایید آتش‌بس ارائه دهند.

منطقه ناگورنو قره‌باغ در جمهوری آذربایجان قرار دارد اما از زمان پایان جنگ در سال 1994 تحت کنترل نیروهای ارمنی مورد حمایت ارمنستان بوده است.

دور جدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ از روز 27 سپتامبر (6 مهر ) آغاز شد زمانی که باکو اعلام کرد ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را گلوله باران کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران قره باغ/ ایروان و باکو در ژنو متعهد شدند مناطق مسکونی را هدف قرار ندهند

بحران قره باغ/ ایروان و باکو در ژنو متعهد شدند مناطق مسکونی را هدف قرار ندهند