مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 02:452020-10-30بين الملل

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد


منطقه کردستان عراق از توقف کامل صادرات نفت خود در پی حمله روز چهارشنبه به خط لوله صادرات نفت این منطقه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منطقه کردستان عراق روز جمعه از توقف صادرات نفت این منطقه در پی حمله به خط لوله صادرات خبر داد.

بر اساس این گزارش، منطقه کردستان عراق اعلام کرد که در پی حمله روز چهارشنبه به خط لوله صادرات این منطقه، تمام صادرات آن متوقف شده است.

منطقه کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه نفت صادر می کند و موضوع درآمدهای نفتی این منطقه به یکی از موضوعات مورد مناقشه بین بغداد و اربیل تبدیل شده است.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، پیش از این از تعهد اقلیم در واگذاری درآمدهای نفتی این منطقه به دولت فدرال عراق خبر داده و اعلام کرده بود که با اداره مشترک گذرگاههای مرزی مشکلی ندارد.

وی در خلال حضورش درجلسه پارلمان اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه اقلیم به کاهش تولید نفت متعهد خواهد شد، بیان کرد: دولت اقلیم متعهد به واگذاری درآمدهای نفتی صادراتی این منطقه به دولت فدرال عراق است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق افزود که با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره تشکیل 6 نقطه امنیتی مشترک، هماهنگی امنیتی و نیز اینکه گفتگو میان نیروهای پیشمرگه و وزارت دفاع دولت عراق بیشتر شود، توافق کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد