مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 10:252020-10-30بين الملل

تأکید مقامات قرقیزستان و قزاقستان بر تقویت و توسعه روابط


وزیر خارجه قرقیزستان و نخست وزیر قزاقستان با یکدیگر دیدار و در زمینه همکاری بیشتر دو کشور گفت وگو کردند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قزاق بایف وزیر خارجه قرقیزستان که برای یک سفر کاری در قزاقستان بسر می برد با عسگر مامین نخست وزیر قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.

ابتدا نخست وزیر قزاقستان انتصاب قزاقبایف را به سمت سرپرست وزارت خارجه قرقیزستان تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت بیشتر در کار کرد.

 وزیر امور خارجه قرقیزستان به نمایندگی از طرف دولت و نخست وزیر این کشور، از تثبیت تدریجی اوضاع در قرقیزستان و بازگشت روندهای سیاسی به حوزه حقوقی خبر و اطمینان داد که طرف قرقیزی به طور کامل به تمام تعهدات بین المللی خود و اجرای دقیق کلیه معاهدات دو جانبه و چند جانبه بین المللی که قبلاً امضا شده ، متعهد است.

در جریان مذاکرات ، طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری های قرقیزستان و قزاقستان در زمینه های سیاس ، تجاری و اقتصادی، آب و انرژی، حمل و نقل، تدارکات و حوزه های فرهنگی و بشردوستانه گفت وگو کردند و چشم انداز تعاملات بیشتر را خاطر نشان کردند.

در پایان این نشست ، طرفین توافق کردند که در آینده نزدیک جلسات دوجانبه را در سطح عالی از جمله در چارچوب مشارکت در رویدادهای چند جانبه، ترتیب دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات قرقیزستان و قزاقستان بر تقویت و توسعه روابط

تأکید مقامات قرقیزستان و قزاقستان بر تقویت و توسعه روابط