مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-30اقتصادي

دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟


حدود یک ماه از آغاز سال زراعی جدید می گذرد و با وجود اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات، کشاورزان همچنان چشم به راه شکل گیری شورای تخصصی قیمت گذاری در مجلس و اصلاح قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند.

- دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟ حدود یک ماه از آغاز سال زراعی جدید می گذرد و با وجود اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات، کشاورزان همچنان چشم به راه شکل گیری شورای تخصصی قیمت گذاری در مجلس و اصلاح قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب سال 1368 دولت مکلف است به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات این محصولات و ضرر و زیان کشاورزان، همه ساله خرید محصولات اساسی کشاورزی (گندم، برنج، جو، ذرت، چغندر، پنبه وش، دانه های روغنی و.

) را تضمین کند و براساس یکی از تبصره های این قانون وزارت کشاورزی موظف است قیمت خرید تضمینی محصولات فوق الذکر را با رعایت هزینه های واقعی تولید تعیین و حداکثر تا آخر تیر ماه به هیأت دولت تقدیم کند و دولت نیز موظف است قیمت های مصوب را قبل از آغاز هر سال زراعی (آخرشهریور ماه) اعلام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟

دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟