مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 08:252020-10-29فرهنگي

بدل های قیصر در اینستاگرام/ پنج شعری که مرحوم امین پور نسروده است!


13 سال پیش در چنین روزی قیصر امین پور درگذشت؛ در همه این 13 سال، علاوه بر پرداخت های سخیف و مبتذل تصویری از شعر او، بازار انتساب شعرهای جعلی به او نیز داغ بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سال گذشته که شعری منتسب به قیصر امین پور در یکی از کتاب های کمک درسی ناشری گردن کلفت منتشر شده بود، با کوروش ساسانی که روان درمانگری است علاقه مند هنر و ادبیات و چند اثر داستانی هم ترجمه کرده است، هم کلام شدم تا بپرسم ملت واقعا از چه روی چنین می کنند.

ساسانی آن روز دو انگیزه را برای جاعلان فهرست می کرد: یکی این که ماجرا اقتصادی است و جاعلان می خواهند از لحاظ مالی منتفع شوند: شبکه های اجتماعی میل به تایید شدن و در اینجا لایک گرفتن را در کاربران خود تقویت کردند.

این، از منظر اقتصادی نیز قابل بررسی است؛ لایک و دنبال کننده می گیرند تا بعدها از راه صفحه شان تبلیغ و به همین فراخور درآمد کسب کنند.

کسانی که متن یا شعری را به نام دیگران جعل می کنند، می توانند از همین مسیر و با این انگیزه وارد عمل شوند و طرفدار جمع کنند .

  اما انگیزه دیگری که او رصد کرده بود چه بود؟ این که می خواهند دیده شوند: گاهی هم ممکن است آدم ها در شبکه های اجتماعی برعکس عمل کنند؛ یعنی ابتدا چیزی بنویسند و به نام شاعری بزرگ منتشرش کنند و پس از مدتی که آن نوشته خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدل های قیصر در اینستاگرام/ پنج شعری که مرحوم امین پور نسروده است!

بدل های قیصر در اینستاگرام/ پنج شعری که مرحوم امین پور نسروده است!