مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 07:402020-10-29بين الملل

فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران افتتاح شد


فاز نخست تصفیه خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال شرقی و جنوب غربی تهران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صبح پنج شنبه و با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران با 4 هزار و 850 میلیارد ریال و سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال شرقی و جنوب غربی این کلانشهر با چهار هزار و 950 میلیارد ریال هزینه با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش سه رینگ آبرسانی شهر تهران با هدف ارتباط و اتصال تصفیه خانه های هفت گانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج شدن ایستگاه های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب در حال اجراست و طرح های افتتاحی روز جاری در مجموع گام بلندی برای تکمیل این طرح در ماه ها و سال های آینده به شمار می رود.

گفتنی است که تصفیه خانه ششم تهران، بزرگترین تصفیه خانه آب کشور است که از سد تنظیمی امیرکبیر با امکان آبرسانی به مناطق گسترش یافته در محدوده شمال و شمال غرب به بهره برداری رسید و با افتتاح این فاز که ارزش روز آن حدود 15 هزار میلیارد ریال برآورد می شود، ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به میزان 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران افتتاح شد

فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران افتتاح شد