مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 19:352020-10-28پزشكي

تشخیص کرونا از روی امضای تنفس تنها در یک دقیقه


دانشمندان دانشگاه لافبورو انگلیس در حال ساخت آزمایش تنفس ساده‌ای هستند که می‌تواند بدون نیاز به سواب، کووید-19 را از روی منحصربفرد بودن تنفس در عرض یک دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان انگلیسی می‌گویند با انجام یک آزمایش غیرتهاجمی می‌توان افراد مبتلا به کووید-19 را در عرض یک دقیقه شناسایی کرد.

آزمایش محققان این مطالعه از امضای تنفس (eath signatures) برای تشخیص سریع کووید-19 از سایر شرایط تنفسی مانند آسم و آنفلوانزا استفاده می‌کند.

آزمایش مذکور ترکیبات شیمیایی مختلف یا نشانگرهای زیستی را که در تنفس افراد مبتلا به کووید-19 فراوان‌تر است و در افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی اینچنین نیست، مشخص می‌کند.

این آزمایش به عنوان بخشی از پروژه‌ای به نام TOXI-Triage توسعه یافته است.

این آزمایش از دو آزمایش موجود برای تشخیص کووید-19 یعنی تشخیص آنتی ژن و پی سی آر که شامل گرفتن نمونه از مایع بدن است، کمتر تهاجمی است.

اما برودریک (Emma Brodrick) از شرکت تشخیص Imspex در کاردیف و یکی از محققان این مطالعه گفت: در حال حاضر دو آزمایش اصلی که یکی از آنها تشخیص آنتی ژن و دیگری پی سی آر است برای شناسایی کووید-19 به کار می‌رود و در هر دو از ابزارهای تهاجمی برای گرفتن نمونه از بیمار استفاده می‌کنند که این موضوع می‌


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کرونا از روی امضای تنفس تنها در یک دقیقه

تشخیص کرونا از روی امضای تنفس تنها در یک دقیقه