مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:552020-10-28پزشكي

لزوم توجه به سلامت روانی و معنوی زنان در بحران کرونا


یک روانشناس، با بیان اینکه معنویت و سلامت معنوی نقش عمده ای در سلامت روانی و جسمی افراد دارد، تصریح کرد: با توجه به بحران کرونا، توجه به سلامت معنوی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض روحی و روانی ناشی از کرونا دارد.

- ایسنا/گیلان یک روانشناس، با بیان اینکه معنویت و سلامت معنوی نقش عمده ای در سلامت روانی و جسمی افراد دارد، تصریح کرد: با توجه به بحران کرونا، توجه به سلامت معنوی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض روحی و روانی ناشی از کرونا دارد.

مژده بقایی در نشست تخصصی مجازی سلامت روانی بانوان و بیماری کرونا که به میزبانی معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد، سلامت را تنها محدود به بیماری یا معلولیت ندانست و اظهار کرد: سلامت به معنی داشتن حالت بهینه جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انسان علاوه بر سلامتی جسمی باید شرایط روانی و اجتماعی مناسبی هم داشته باشد، گفت: در شرایط کنونی یکی از موارد تاثیرگذار بر سلامت جهانی، فارغ از وضعیت قرارگیری کشورها در منطقه توسعه یافته، در حال توسعه و یا توسعه نیافته، بیماری ویروسی کووید19 است که پس از گذشت نزدیک به یک سال از این اپیدمی، تبدیل به استرسی پایدار شده و علاوه بر سلامت جسمی، تهدیدکننده سلامت روان افراد نیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به سلامت روانی و معنوی زنان در بحران کرونا

لزوم توجه به سلامت روانی و معنوی زنان در بحران کرونا