مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 14:252020-10-27اقتصادي

هشدار نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی در کشور


در حال حاضر بحث کمبود مواد اولیه برای تامین تجهیزات پزشکی مطرح است و مشکل عمده ما است که چنانچه به سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار نگیرد، احتمالا با کمبودهای متعددی مواجه خواهیم شد که ممکن است سلامت مردم را به خطر اندازد.

-   در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، به مشکلات تخصیص ارز به تجهیزات پزشکی، قیمت گذاری نامناسب تجهیزات و ملزومات پزشکی، رسوب مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید در گمرکات، مطالبات شرکت‌های تولیدکننده از بخش‌های دولتی و.

اشاره و درخواستهایی جهت رفع این مشکلات مطرح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس مجید روحی - رییس و عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و دارویی در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی 22 سال قبل تشکیل شده است.

قبل از پاندمی کرونا، 620 تا 650 شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی داشتیم، اما در حال حاضر با رشد 20 درصدی بالغ بر 800 شرکت داریم که در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

این نشان دهنده اهمیت حوزه تولید تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: نیازی که کل کشور به تجهیزات پزشکی از نظر میزان ارزی دارد، چه در حوزه قطعات و مواد اولیه ماشین آلات و چه در زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی در کشور

هشدار نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی در کشور