مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 07:002020-10-27اقتصادي

16نمادی که رشد سود واقعی بالای 1000 درصد داشتند


رشد سود در 80 شرکت بورسی چگونه بود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، براساس آمارهای مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران که تحت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران قرار دارد، 80 شرکت برای دوره‌های مالی 3 و 6 ماهه امسال سودهای بالایی را محقق کرده‌اند.

طبق این آمارها دامنه رشد سود واقعی (EPS) این دسته از شرکت‌ها بین 31475 درصد تا 12 درصد بوده است که به ترتیب به دو نماد سخوز (سیمان خوزستان) و زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود) مربوط می‌شود.

رشد بلندمدت شاخص کل بازار و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها که شدیدترین حالت صعودی آن در اواخر سال 98 تا اواسط مرداد سال جاری رخ داد، موجب شد که نسبت قیمت به سود محقق شده میانگین بازار به بالای 37 درصد برسد و البته این شاخص در بسیاری از شرکت‌ها به بالای 100 هم رسیده بود.

کارشناسان اعتقاد داشتند که این موضوع به دلیل تورم انتظاری موجود در جامعه و افزایش تقاضای خرید سهام رخ داده است و طی دوره‌های بعدی و با افزایش نرخ محصولات تولیدی شرکت‌ها و به تبع آن رشد سوددهی آنها این رقم تعدیل خواهد شد.

در حال حاضر دو اتفاق همزمان موجب کاهش P/ E شرکت‌ها می‌شود؛ از یک طرف بازار روند اصلاحی قیمت خود را از سرگذرانده و از سوی دیگر سوددهی شرکت‌ها بر اساس آمار صورت‌های مالی به سطوح بسیار بالایی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16نمادی که رشد سود واقعی بالای 1000 درصد داشتند

16نمادی که رشد سود واقعی بالای 1000 درصد داشتند