مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 18:152020-10-26اقتصادي

تولید بیش از 15 هزار تُن محصول هویج در شهرستان بستان­ آباد


مدیر ­جهادکشاورزی شهرستان بستان­ آباد از تولید بالای 15 هزار ­تُن محصول هویج در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بستان آباد، عزیز نوروزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بستان ­آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب ­زمینی برخوردار است.

وی گفت: امسال در این شهرستان حدود 300 هکتار از زمین­های زراعی به کشت این محصول اختصاص یافته که از این میزان سطح کشت بالغ بر15 هزارتُن محصول هویج برداشت شده است.

نوروزی اضافه کرد: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذور اصلاح شده مانند نانتس و محلی می باشدکه میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی 3 تا 5 کیلو و در ارقام محلی 5 تا 10 کیلوگرم در هکتاراست و تولید این محصول موجبات اشتغال حدود یک هزار و 500 نفر در این شهرستان را فراهم آورده است.

وی با طرح مسایل و معضلات کشاورزان منطقه از جمله پایین آمدن سطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت و از طرفی پایین قیمت این محصول و عدم وجود بازارهای مناسب برای  فروش و دخالت واسطه ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت­ های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری کرد که حل این مشکلات باعث افزایش بهره­ وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 15 هزار تُن محصول هویج در شهرستان بستان­ آباد

تولید بیش از 15 هزار تُن محصول هویج در شهرستان بستان­ آباد