مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:452020-10-26اقتصادي

خسارت 505 میلیارد تومانی پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی


مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طبق اولین برآورد ملی زیان های اقتصادی ریزگردها، سالانه 505 میلیارد تومان به خراسان جنوبی خسارت می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، حسن اکبری با بیان اینکه اولین برآورد ملی زیان های اقتصادی ریزگردهای استان انجام شد، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور، میزان خسارت سالانه گرد و غبار بر منابع زیستی و اقتصادی پنج استان خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان و ایلام را برآورد کرده است.

وی افزود:  بر مبنای این مطالعه می توان آمار مستدل و متقنی از خسارت های ناشی از پدیده گرد و غبار به منابع زیستی و اقتصادی و همچنین بهداشت و سلامت این استان ها برآورد کند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده در ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، میزان خسارت سالانه گرد و غبار وارده به استان خراسان جنوبی مبلغ 505 میلیارد تومان برآورد شده است.

اکبری با بیان اینکه میزان برآوردها براساس قیمت های سال 1397، معادل 02/1 درصد از کل تولید ناخالص داخلی GDP در این استان ها است، گفت: همچنین مهاجرت، کاهش میزان سرمایه گذاری، مشکلات جسمی افزایش میزان مصرف آب، کاهش عمل فتوسنتز در گیاهان و کاهش محصولات زراعی و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 505 میلیارد تومانی پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی

خسارت 505 میلیارد تومانی پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی