مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 09:502020-10-23سياسي

بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ


کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه مدت جواب نمی دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می شود.

- کارشناسان فضای مجازی معتقدند فیلترینگ یعنی اعمال حاکمیت و نه حکمرانی، زیرا در کوتاه مدت جواب نمی دهد و در بلندمدت هم باعث نارضایتی جمعی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست نقد و اندیشه با موضوع حکمرانی در فضای مجازی با حضور روح الله هنرور -استاد مدعو دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف- و محمدرضا رسولی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت- برگزار شد.

روح الله هنرور با بیان اینکه مساله حکمرانی در فضای مجازی موضوعی است که در ایران در مورد آن زیاد صحبت شده ولی فهمیده نشده است، گفت: علت این است که شیوه های مختلفی که می تواند برای کنترل فضای مجازی وجود داشته باشد، در کشور ما شناخته شده نیست و مهمترین مساله در عرصه حکمرانی فضای مجازی این است که دولت ها بتوانند سیاست ها و منافع خود را مطابق با مبانی ارزشی و اجتماعی که دارند در این فضا حاکم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه الگوی حکمرانی در دنیا اجرا می شود، افزود: الگوی چینی که مبتنی بر اولویت نظر دولت در عرصه های مختلف است، الگوی اروپایی که مبتنی بر حفاظت از حقوق انسان ها و حقوق بشر و جلوگیری از انحص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ

بررسی آثار کوتاه و بلند مدت فیلترینگ