مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 09:402020-10-22اقتصادي

سهم چابهار از حمل و نقل بین المللی هوایی چقدر است؟


در شرایطی توسعه تجارت و بازرگانی تقاضای جهانی برای استفاده از حمل و نقل هوایی را افزایش داده که در منطقه خاصی همچون چابهار به عنوان منطقه استراتژیک، - سهم حمل و نقل هوایی قابل تأمل است و می توان گفت سهمی از حمل و نقل هوایی بین الملل ندارد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه آزاد چابهار با توجه به وضعیت خاص خود در منطقه دارای جایگاه ویژه ای است، منطقه ای که مهمترین نقطه ارتباطی بین شرق و غرب و شمال و جنوب بوده و از نگاه مسئولان بهاری برای سه کشور ایران، هند و افغانستان به شمار می رود.

چابهار از نزدیکترین نقاط به آب های آزاد جهان برای کشورهای آسیای مرکز و افغانستان بوده و از سویی دیگر نقطه استراتژیک برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب می شود.

در این شرایط وجود راه های حمل و نقل مناسب برای جابه جایی مسافر و کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گرچه در سال های گذشته در حوزه ریلی و جاده ای و دریایی پیشرفت هایی داشته اما هیچ گاه فرودگاهی برای این منطقه و در حد ظرفیت های آن وجود نداشته است و به تازگی ساخت فرودگاه بین المللی در این منطقه کلید خورده و هنوز سهمی در حوزه حمل و نقل بین الملل ندارد.

اما به این بهانه وضعیت حمل و نقل هوایی در حوزه بین الملل در گزارشی از یاتا(انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) مورد بررسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم چابهار از حمل و نقل بین المللی هوایی چقدر است؟

سهم چابهار از حمل و نقل بین المللی هوایی چقدر است؟