مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 08:452020-10-22پزشكي

ابتلای بیش از 160 هزار یزدی به فشار خون


معاون فنی مرکز بهداشت یزد از رتبه هشتم این استان در بروز بیماری فشارخون کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده تاکنون 160 هزار یزدی به فشار خون مبتلا هستند.

-  دکتر مسعود شریفی در جمع برخی از خبرنگاران استان، با اشاره به ضرورت تغییر سبک زندگی برای تأمین سلامت فردی و عمومی، اظهار کرد: با شیوع کرونا ، یکهزار و 220 نفر از بیماران فشار خونی در استان به کووید 19 مبتلا شدند.

وی ابتلای 160 هزار  نفر در استان یزد به فشار خون را از جمله آسیب های جدی برای سلامت فردی و عمومی جامعه دانست و افزود: استان یزد رتبه هشتم در ابتلا به این بیماری را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: همچنین در این دوران، 48 هزار و 750 بیمار مورد مراقبت قرار گرفتند که 86 هزار و 413 خدمت برای این افراد در زمان مراجعه ارائه شده است.

شریفی در ادامه با اشاره به دلایل ابتلا به فشار خون در استان یزد خاطرنشان کرد: 95 درصد علت ابتلا به فشارخون،  فشار خون اولیه بدون علت  بوده و ناشناخته است اما فشار خون ثانویه پنج درصد را به خود اختصاص می دهد که بیماری های کلیوی، فوق کلیوی و بیماری های تیرویید علت آن است.

وی در پایان تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، داشتن تحرک فیزیکی، مصرف نکردن مشروبات الکلی و اجتناب از مصرف دخانیات از راه های پیشگیری از فشار خون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای بیش از 160 هزار یزدی به فشار خون

ابتلای بیش از 160 هزار یزدی به فشار خون