مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 04:252020-10-22اقتصادي

نابسامانی های آرد و گندم از کجا سرچمه می گیرد؟


اواسط مهر ماه سالجاری چند عکس در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی مردم و آشفتگی بازار را در پی داشت؛ در یکی از این عکس ها تصویری از برگه ای بر سر در نانوایی با یک جمله کوتاه نان نداریم نمایش داده شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، مشکلی در تهیه و یا توزیع آرد در استان آذربایجان غربی موجب شد تعدادی نانوایی از پخت باز بمانند و ترس و دلهره از کمیاب شدن و یا گرانی نان سرتاسر کشور را فرابگیرد و حتی وسوسه فروش نان تعدادی سودجو را به خرید و انتقال نان از استان کردستان به استان آذربایجان غربی تحریک کرد.

در این میان این سوال مطرح است که آیا نان گران می‌شود؟ دلالان آرد را با قیمت کیسه‌ای 120 هزار تومان می‌فروشند یکی از خبازان سنندج به خبرنگار ایسنا گفت: بیش از 6 ماه است که اقدام به ثبت مجوز برای دریافت آرد سهمیه‌ای کرده‌ایم اما متاسفانه تاکنون هیچ سهمیه‌ای به ما تخصیص داده نشده است.

وی اظهار کرد که به ناچار مجبور به استفاده از آرد آزاد شده‌اند که هر کیسه بیش از 120 هزار تومان قیمت دارد و عملا سودی از پخت نان برایشان باقی نخواهد ماند.

این خباز افزود: قبلا آرد را از دلالان به قیمت کمتری خریداری می‌کردیم و اکنون با افزایش قیمت به حدود 120 هزار تومان مجبوریم نانوایی را برای مدتی تعطیل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابسامانی های آرد و گندم از کجا سرچمه می گیرد؟

نابسامانی های آرد و گندم از کجا سرچمه می گیرد؟