مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 01:052020-10-21بين الملل

مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار کوتاه می شود


در صورت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشت وی به دیپلماسی با ایران و ونزوئلا، ممکن است مسیر بازگشت نفت این دو کشور عضو اوپک به بازار جهانی کوتاه شود اما بررسیها، - رویترز نوشت: در صورت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشت وی به دیپلماسی با ایران و ونزوئلا، ممکن است مسیر بازگشت نفت این دو کشور عضو اوپک به بازار جهانی کوتاه شود اما بررسیها، مذاکرات و دستیابی به توافق ماهها زمان خواهد برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زمان ازسرگیری احتمالی صادرات نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای نفت جهان حائز اهمیت خواهد بود.

تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه این دو کشور از زمانی که دونالد ترامپ در سال 2017 به ریاست جمهوری رسید، صادرات سه میلیون بشکه در روز نفت معادل سه درصد از عرضه جهانی را مسدود کرده است.

تحریمها علیه ایران تاثیر شدیدتری داشته و روی صادرات حدود دو میلیون بشکه در روز نفت تاثیر گذاشته است.

تحریمها با سیاست ترامپ برای نفوذ انرژی و افزایش صادرات نفت آمریکا که در سال 2018 به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد، کاملا تناسب داشته است.

ریچارد نفیو، کارشناس تحریمها در تیم آمریکا که در مذاکرات برجام با ایران در سال 2015 حضور داشت، در این باره گفت: تغییرات گسترده در سیاست ایران احتمالا اول اتفاق خواهد افتاد اما بازگشت کامل و پایدار صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار کوتاه می شود

مسیر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار کوتاه می شود