مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 17:502020-10-21اقتصادي

خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف در سطح کشور را ساماندهی کنیم.

- علی اوسط هاشمی، 30 مهرماه، در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی این استان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جهش تولید در گرو جهش مهارت است، افزود: سازمان فنی و حرفه ای کشور به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

هاشمی تقاضا محوری را برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.

وی تاکید کرد: امروز باید 50 درصد آموزش ها در آموزش و پرورش و 30 درصد آموزش ها در مراکز آموزش عالی باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شود.

وی با تاکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، افزود: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود.

هاشمی تاکید بر مدرک گرایی را موجب کاهش ارزش مهارت در جامعه دانست و گفت: امروز باید به توانمندی ها فکر کنیم و با تغییر نگاه استعداد یابی و هدایت فرزندان این مرز و بوم در مسیر درست رشد ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد

خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد