مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 14:402020-10-21بين الملل

نسل کشی نازی ها در یوگسلاوی


نازی ها برای حفظ یوگسلاوی و ماندن در این کشور هیچ خط قرمزی نداشتند و مقاومت های مردمی را با قتل عام های گسترده و نسل کشی پاسخ می دادند.

اوج این کشتارها به روز 21 اکتبر 1941 برمی گشت که سربازان آلمانی 2 هزار و 300 نفر را در کراگویواتس، - 7 هزار نفر را در کرالیفو و 6 هزار نفر را در ناحیه ماچوا تیرباران کردند و در این جنایت میان مرد و زن و کودک تفاوتی قائل نشدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: اریک هابسبام می گفت آمار قربانیان جنگ دوم جهانی محاسبه ناپذیر و حتی برآوردهای تقریبی از آن نیز ناممکن است، زیرا در این جنگ (بر خلاف جنگ اول جهانی) غیر نظامیان مثل یونیفرم پوش ها - و شاید حتی بدتر - کشتار می شدند و بدترین کشتارها در مناطق یا زمانی رخ می داد که کسی نبود آمار مقتولان را بشمارد یا اهمیتی به آنها دهد.

نمی شود متفقین را که یک طرف این جدال خونین بودند تبرئه کرد و نقش و طمع آنان در سال های میان دو جنگ را نادیده گرفت اما واقعیت این است که در خود جنگ، آلمانی ها جنایتکار و مجرم اصلی بودند و هر جا که پا گذاشتند برای مردم بردگی و مرگ بردند.

نازی ها بی طرفی کشورها و سیاست مستقل دولت ها را نمی پذیرفتند و جهان را به دو جبهه دوستان و دشمنان خودشان تقسیم کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل کشی نازی ها در یوگسلاوی

نسل کشی نازی ها در یوگسلاوی