مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 07:402020-10-21بين الملل

مخالفت نخست وزیر ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی


نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) گفت، کشورش با هر اقدامی که تشدیدکننده تنش در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی شود مخالف است اما توکیو همچنین به دنبال یک به اصطلاح ناتوی آسیا با هدف مهار یک کشور مشخص نیست.

- نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) گفت، کشورش با هر اقدامی که تشدیدکننده تنش در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی شود مخالف است اما توکیو همچنین به دنبال یک به اصطلاح "ناتوی آسیا" با هدف مهار یک کشور مشخص نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن این اظهارات را در خاتمه سفر چهار روزه خود به ویتنام و اندونزی، اولین سفرهای خارجی اش در مقام نخست وزیری کشورش، مطرح کرد.

سفرهایی که با هدف تقویت روابط ژاپن با کشورهای مهم حوزه جنوب شرق آسیا به دنبال نگرانی ها درباره جسارت فزاینده چین در منطقه انجام شده اند.

سوگا در کنفرانسی خبری در پایتخت اندونزی اظهار کرد: ژاپن مخالف با هر گونه اقدامی است که موجب تشدید تنشها در دریای چین جنوبی شود.

وی گفت: بگذارید مجددا بر اهمیت عدم توسل همه کشورهای مرتبط با مسائل دریای چین جنوبی به زور یا فشار و همچنین اهمیت تلاش به سمت راه حلهای صلح آمیز برای مناقشات بر اساس قوانین بین المللی تاکید کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت نخست وزیر ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی

مخالفت نخست وزیر ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی