مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-20پزشكي

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های خصوصی منتخب استان مرکزی


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انسولین قلمی در داروخانه های خصوصی منتخب استان مرکزی در حال توزیع است.

- ایسنا/مرکزی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انسولین قلمی در داروخانه های خصوصی منتخب استان مرکزی در حال توزیع است.

دکتر عباس علیمرادیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انسولین یک داروی وارداتی است که در شرایط کنونی تحریم با کمبود در تامین آن مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط برای تولید این نوع انسولین در کشور فراهم شده است و اگر به تولید انبوه برسد، کمبودهای کشور جبران می شود، افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در صدد است که تمامی کمبودها را تحت کنترل درآورد، بر همین اساس اگر یک بیمار به طور متوسط 10 عدد انسولین نیاز داشته باشد، سعی می شود که حداقل 5 عدد در اختیار او قرار داده شود تا مشکلی برای بیمار بروز نکند.

علیمرادیان تصریح کرد: در حال حاضر در 19 داروخانه خصوصی منتخب در شهر اراک و 14 داروخانه در دیگر شهرستان ها ارائه انسولین با دریافت کد ملی و براساس تجویز پزشک به شکل سهمیه ای در حال انجام است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: با کمبود انسولین قلمی مواجه هستیم، اما با وجود ارائه این قلم دارو در داروخانه های خصوصی، تغییر قیمتی در این خصوص ایجاد نشده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های خصوصی منتخب استان مرکزی

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های خصوصی منتخب استان مرکزی