مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 09:202020-10-20اقتصادي

«کرونا» تجارت جهانی صنایع دستی را فلج کرد


ویروس کرونا از یک سو و نبود برنامه های حمایتی مطلوب از صادرات صنایع دستی از سوی دیگر باعث شد تا تجارت این محصولات در خارج از مرزها به طور چشمگیری کاهش یابد.

- بر تجارت بین الملل و کاهش حجم صادرات صنایع دستی ایران به سایر کشورها تحمیل شد.

هرچند پیش از بروز این بیماری هم تولیدات صنایع دستی کشور به صورت چمدانی و توسط مسافران صادر می شد اما شیوع این ویروس نه تنها سبب پایین آمدن حجم سفرهای خارجی بلکه کاهش بیش از پیش صدور تولیدات این بخش توسط مسافران شد.

در حال حاضر حجم انبوه تولیدات این بخش در کارگاه ها و فروشگاه ها بدون مشتری مانده است، تغییر شیوه در تجارت و صدور تولیدات صنایع دستی توسط صادرکنندگان و کالای همراه مسافر نیازمند پیدا کردن راهکاری است.

در عرضه این تولیدات پس از همه گیری کرونا ، استان در حوزه صنایع دستی که بخش اعظم صادرات آن چمدانی رقم می خورد، نیازمند نوآوری در صادرات است.

افزایش محدودیت ها در این بخش و کاهش سفرهای خارجی و فروش سبب شد تا تولیدکنندگان این بخش اقدام به عرضه تولیدات خود از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن های متعدد کنند و تا حدودی از شرایط رکود اقتصادی خارج شوند اما این مهم در همدان هنوز جای کار دارد و نتوانسته جای خود را بازارهای داخلی و خارجی باز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کرونا» تجارت جهانی صنایع دستی را فلج کرد

«کرونا» تجارت جهانی صنایع دستی را فلج کرد