مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 09:052020-10-20اقتصادي

سهم ایران در تجارت با ترکیه ناچیز است


رییس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ترکیه، تقریبا راه دیگری برای ارتباط با دنیا غیر از ترکیه وجود ندارد؛ اما سهم ایران در میزان صادرات و واردات این کشور بسیار ناچیز و کمتر از سهم بالقوه ایران در این خصوص است.

- ایسنا/اصفهان رییس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ترکیه، تقریبا راه دیگری برای ارتباط با دنیا غیر از ترکیه وجود ندارد؛ اما سهم ایران در میزان صادرات و واردات این کشور بسیار ناچیز و کمتر از سهم بالقوه ایران در این خصوص است.

مهرداد سعادت دهقان در نشست بررسی فرصت های توسعه تعاملات و ارتباطات اصفهان و ترکیه که به صورت مجازی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در اوضاع بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا در جهان، فشار و درخواست بخش خصوصی موجب باز شدن راه های ارتباطی بین ایران و ترکیه شد و هم اکنون محدودیتی به منظور ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق خاک ترکیه وجود ندارد و حمل یکسره زمینی و ریلی به روال عادی بازگشته است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد حمل خرده بار نیز، گفت: در حال حاضر اجازه بارگیری کالاهای متعدد وجود ندارد که این امر با توجه به بخشنامه گمرکات ایران و برگرفته از قوانین بین المللی در زمینه گمرک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران در تجارت با ترکیه ناچیز است

سهم ایران در تجارت با ترکیه ناچیز است