مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-20اقتصادي

پرنده های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند


2 هزار و 450 قطعه طیور بومی و روستایی سطح شهرستان به صورت رایگان واکسن نیوکاسل دریافت کردند.

- محمدمهدی راهنورد، رییس دامپزشکی شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی از نیمه مهرماه سال جاری، گفت: در راستای اجرای دستورالعملهای سازمان دامپزشکی و به منظور پیشگیری از بیماری های واگیر طیور بومی، از نیمه مهرماه سال جاری مرحله سوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی و بومی در سطح شهرستان فردیس به صورت رایگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی شهرستان فردیس طی 15 روز اجرا شد و به پایان رسید، افزود: در این طرح تعداد 2 هزار و 450 قطعه طیور بومی و روستایی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رییس دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه این طرح به صورت مراجعه اکیپ های دامپزشکی به درب منازل انجام شده است، گفت: مراحل اول و دوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در سال گذشته و ابتدای سال جاری انجام شده و  مرحله سوم طرح مذکور از نیمه مهرماه در طیور بومی حومه شهر و روستاهای شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: نیوکاسل از بیماری هایی مسری و واگیردار است که دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می کند که به منظور کنترل این بیماری، حفاظت از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنده های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

پرنده های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند