مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:502020-10-20سياسي

محقق اصفهانی موفق به تهیه نخ الیاف بازالت از سنگ معدنی شد


یک پژوهشگر اصفهانی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت نخ الیاف بازالت از سنگ معدنی بازالت شده است که به دلیل ویژگی های برجسته این محصول در طیف وسیعی از صنایع کاربرد داشته و با ساخت این محصول در کشور می توان جلوی واردات آن را گرفت.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر اصفهانی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت نخ الیاف بازالت از سنگ معدنی بازالت شده است که به دلیل ویژگی های برجسته این محصول در طیف وسیعی از صنایع کاربرد داشته و با ساخت این محصول در کشور می توان جلوی واردات آن را گرفت.

روح الله غلامی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در دوران دانشجویی، چند طرح کارآفرینانه انجام داده است، اظهار کرد: در طرح پژوهشی پایان نامه برای نخستین بار در کشور طرحی در مورد تهیه نخ الیاف بازالت از سنگ بازالت را بررسی کردم که باتوجه به برتری های این نمونه نخ و اینکه تاکنون در کشور تولید نشده می توانند موجب خودکفایی کشور در این حوزه شود.

وی افزود: سنگ بازالت در معادن چند کشور یافت می شود و ایران از جمله کشورهای دارای این سنگ معدنی است که تاکنون این سنگ استخراج و به صورت پودرسنگ به خارج از کشور صادر می شد و یا اینکه از خود سنگ به عنوان تزیین در صنایع ساختمانی استفاده می شود، اما با توجه به مزیت های نخ سنگ بازالت می توان از آن در صنایع مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق اصفهانی موفق به تهیه نخ الیاف بازالت از سنگ معدنی شد

محقق اصفهانی موفق به تهیه نخ الیاف بازالت از سنگ معدنی شد