مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 21:202020-10-19سياسي

فقر و تأثیرات آن بر پیشرفت تحصیلی


فقر و مشکلات مالی یکی از عواملی است که می تواند به طُرُق مختلف بر پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد.

- ایسنا/لرستان یک مشاور خانواده گفت: فقر و مشکلات مالی یکی از عواملی است که می تواند به طُرُق مختلف بر پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد.

مژده خداوردی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه تقریباً ثابت شده که خانواده تأثیر مستقیم و غیرقابل چشم پوشی بر روند تحصیلی فرزند و در نهایت رشد و بلوغ جامعه دارد.

وی ادامه داد: تقریباً همه روان شناسان در یک جبهه قرار داشته و اعتقاد دارند که تنها افرادی که با سلامت روانی در سیستم آموزشی تحصیلات خود را با موفقیت طی می کنند می توانند یک کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

خداوردی با اشاره به این که صحبت از سلامت روانی بدون خانواده سالم تقریباً بی معناست، عنوان کرد: خانواده نخستین و اصلی ترین نهاد اجتماعی است که انسان در طول تاریخ با آن سروکار داشته و خانواده شکل دهنده عادت ها، رفتارها، اندیشه و طرز نگرش کودک است.

این مشاور خانواده با اشاره به این که نیاز به محبت و احترام نیاز فطری و روانی مشترک همه انسان هاست به گونه ای که می توان بدون تردید نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن را انگیزه بسیاری از رفتار انسان ها و به تبع آن کودکان دانست، تصریح کرد: انسان موجودی عجیب محبت گراست و تجربه ثابت کرده تا امروز کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر و تأثیرات آن بر پیشرفت تحصیلی

فقر و تأثیرات آن بر پیشرفت تحصیلی