مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 12:252020-10-19سياسي

اگر آرای الکترال برابر شود، چه می شود؟


یک کشور به شدت دو دسته که در بن بست 269-269 رای الکترال برابر گیر افتاده باشد، به مجلس نمایندگان آمریکا برای انتخاب رییس جمهوری بعدی مراجعه می کند.

- "یک کشور به شدت دو دسته که در بن بست 269-269 رای الکترال برابر گیر افتاده باشد، به مجلس نمایندگان آمریکا برای انتخاب رییس جمهوری بعدی مراجعه می کند.

چنین سناریوی بعیدی مورد بحث دونالد ترامپ و نانسی پلوسی قرار گرفته است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، چنین سناریوی بعیدی در قانون اساسی دور از ذهن به نظر می رسد و از 1824 رخ نداده است.

اما در سالی که تغییرات رای گیری مرتبط با ویروس کرونا می تواند تاثیر غیر قابل پیش بینی روی رقابت ریاست جمهوری رقابتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن داشته باشد، این یک احتمال است، حتی اگر دور از ذهن به نظر برسد.

براساس متمم 12 قانون اساسی آمریکا، چنانچه هیچ نامزدی نتواند اکثریت آرای کالج الکترال را به دست آورد، مجلس نمایندگان آمریکا رییس جمهوری آتی و سنا معاون رییس جمهوری آتی را انتخاب می کند.

طبق قانون، ایالت ها تا هشتم دسامبر مهلت دارند تا نتایج خودشان را شفاف سازی کرده یا قانونگذاران ایالتی برای انتخاب برگزینندگان رای الکترال انتخاب کنند که قرار است 14 دسامبر تشکیل جلسه بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر آرای الکترال برابر شود، چه می شود؟

اگر آرای الکترال برابر شود، چه می شود؟