مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 10:452020-10-14فرهنگي

سیر تکامل شعر عاشورایی در دوره معاصر/ شاعران در سرودن اشعار از شعار پرهیز کنند


مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه دوره معاصر دوران طلایی شعر عاشورایی است، گفت: شاعر برای سرودن شعر باید با موضوع همزاد پنداری کند تا دچار شعارزدگی نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیش از ظهر چهارشنبه اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی با حضور شاعران و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد.

مدیرکل ارشاد گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه انجام هر کار در هر حوزه و هر بخش برای امام حسین (ع) از روی عشق و ارادت قلبی است، اظهار کرد: در بحث شعر عاشورایی با سند می تواند اثبات کرد که نمونه عالی آن را در دوره معاصر داریم.

فیروز فاضلی با بیان اینکه اصالت شعر در دوره معاصر بیشتر سایر دوره ها است، گفت: عاشورا را به عنوان یک متن بسته نمی بینیم بلکه گفته می شود عاشورا یک فرهنگ است لذا هر کسی این فرهنگ را بسته ببیند نمی تواند در روزگاران مختلف تعابیر مختلف از آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متن بسته در زمان خود می ماند و قابلیت بهره برداری از آن در زمان های دیگر وجود ندارد، افزود: متن باز به متنی گفته می شود که هر لحظه اجازه بازخوانی به خود می دهد به همین دلیل به عاشورا فرهنگ گفته می شود زیرا دارای دو خصوصیت عاملیت (انسان) و کلیت در خود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر تکامل شعر عاشورایی در دوره معاصر/ شاعران در سرودن اشعار از شعار پرهیز کنند

سیر تکامل شعر عاشورایی در دوره معاصر/ شاعران در سرودن اشعار از شعار پرهیز کنند