مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 16:352020-10-13سياسي

قدمت طولانی وقف در سیرجان/از تامین هزینه سفر کربلا تا کمک مومنانه


متولی موقوفه خواجه کریم الدینی که هم مدرسه ای را به عنوان وقف ساخته است و هم در مراسم مذهبی هزینه می کند، می گوید: این موقوفه بزرگ بخشی برای هزینه سفر مردم برای زائران کربلا هزینه می شود و همچنین اطعام و دستگیری از شیعیان علی بن ابیطالب (ع) و امسال .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، دهه وقف فرصت مناسبی برای طرح یکی از موضوعات مهم و وقفی شد تا اهداف و نیات متعدد واقفین را بدانیم و بی شک یکی از جلوه های عشق و دلدادگی مردم به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موضوع وقف های محرمی است.

  در شهرستان سیرجان وقف های متعددی با قدمت چند صد ساله برای برپا داشتن پرچم عزای حسینی و احیاء مکتب عاشورا به یادگار مانده است و موقوفه های محرمی نقش مهمی در برگزاری مجالس روضه و عزاداری به همراه اطعام نیازمندان در این شهرستان دارند.

وجود 184 موقوفه در سیرجان به گفته سیدصادق طباطبایی مسئول اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان 184 موقوفه در شهرستان سیرجان وجود دارد که عمده این موقوفات و درآمدشان برای عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در ماه های محرم و صفر است و روضه خوانی برای آن حضرت نیت واقفین است که نشان از اراده قلبی و عشق مردم این شهرستان از قدیم تاکنون به خاندان عصمت و طهارت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدمت طولانی وقف در سیرجان/از تامین هزینه سفر کربلا تا کمک مومنانه

قدمت طولانی وقف در سیرجان/از تامین هزینه سفر کربلا تا کمک مومنانه