مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-07اقتصادي

فراخوانی برای شرکتهای دانش بنیان حوزه زیستی در راستای توسعه بومی بوشهر


همکاری مشترک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دانشگاه خلیج فارس و استانداری بوشهر به منظور مناسب سازی طرح های تحقیقاتی زیستی با نیازهای استان بوشهر کلید خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح های تحقیقاتی متناسب با نیازمندی های استان بوشهر تعریف شده و این طرح ها با بودجه 4 هزار میلیارد ریالی در حال اجرا است.

این طرح ها شامل استفاده از باکتری های سودوموناس فلورسنت بومی منطقه خلیج فارس در افزایش تحمل به شرایط شوری و محتوای آنتی اکسیدان در گیاه سالیکورنیا تحت آبیاری با آب دریا ، تولید ژل یا روغن گیاهی تقویت کننده رویش مو ، سنتز پلیمرهای ابر جاذب بر پایه سلولز استخراج شده از ضایعات خرما ، تولید رنگ ضد خوردگی با افزودن کیتین و کیتوسان استخراج شده از پوست میگوی خلیج فارس به رنگ پایه اپوکسی می شود.

همچنین القای استرس اکسیداتیو و افزایش تولید آستاگزانتین در سیستم فتوبیو اکتور آکاردونی ، افزایش تولید فوکوزانتین از دیاتومه فائوداکتلیوم تریکورناتوم تحت تنش های محیطی و شیمیایی در فتوبیوراکتور عمودی ، جداسازی ترکیب زیست فعال فوکوزانتین از ماکروجلبک سارگاسوم و بررسی خواص آنتی اکسیدانی آن ، ریز ازدیاد سریع جیکه و مورینگا با کشت درون شیشه‎ای، تولید لاین های اتوتتراپلویید بابونه آلمانی با عملکرد بالا و قابلیت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوانی برای شرکتهای دانش بنیان حوزه زیستی در راستای توسعه بومی بوشهر

فراخوانی برای شرکتهای دانش بنیان حوزه زیستی در راستای توسعه بومی بوشهر