مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 11:052020-10-03دانش

ثبت اختراع دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان در صنعت برق


دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان به روش جبران سازی و مغناطیس زدایی» توسط محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان و برق منطقه ای سمنان و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

- دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان به روش جبران سازی و مغناطیس زدایی توسط محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان و برق منطقه ای سمنان و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر یوسف علینژاد برمی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، سعید صنعتی دانشجوی دکتری این دانشکده، دانشگاه سمنان و برق منطقه ای سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 101561 به ثبت رسید.

دکتر علینژاد برمی در توضیح این اختراع گفت: ترانسفورماتور جریان یکی از ترانسفورماتورهای اندازه گیری گران قیمت در صنعت برق است که وظیفه اندازه گیری جریان در سیستم های با ولتاژ فشار قوی را در ایستگاه های برق، نیروگاه ها و خطوط انتقال بر عهده دارد و ممکن است در برخی شرایط مثل عبور جریان اتصال کوتاه با دامنه بالا یا نامتعادلی جریان یا کلیدزنی در شرایط نامناسب در شبکه قدرت اتفاق بیفتد که بر اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان در صنعت برق

ثبت اختراع دستگاه حذف اشباع ترانسفورماتور جریان در صنعت برق