مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 10:502020-10-01اقتصادي

اوراق گواهی اعتبار مولد، برای تامین مالی قطعه سازان منتشر می شود


در نشستی با حضور نمایندگان شرکت های تامین کننده ورق، فولاد و آلومینیوم ساپکو و نمایندگان انجمن قطعه سازی کشور، کاربرد اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) برای بهره برداری در صنعت قطعه سازی به عاملیت بانک تجارت مورد ارزیابی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- این طرح که از بهمن ماه سال 97 به دستور بانک مرکزی به اجرا درآمده است، ابزار جدید تامین مالی نظام بانکی است که به منظور حمایت از زنجیره تامین و تولید و تامین سرمایه در گردش شرکت ها در بخش تولید و به عنوان واسطه ای میان فروشندگان و خریداران طراحی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی ساپکو، اوراق گواهی اعتبار مولد با نام و به‌صورت الکترونیکی بوده که کوپن سودی ندارد و سررسید آن حداقل یک ماه و حداکثر نه ماه خواهد بود.

همچنین، این اوراق پس از گذشت یک ششم از بازه زمانی آنها، قابل معامله در بازار بورس خواهند بود.

به گفته نمایندگان بانک تجارت به عنوان عرضه کنندگان این اوراق در صنعت قطعه سازی، اوراق گام شباهت زیادی با اعتبار اسنادی داخلی دارد، با این تفاوت که قابلیت انتقال متعدد و خرید و فروش در بورس برای آن تعریف شده است.

بر اساس اهداف بانک مرکزی، رفع تعهد بین فروشندگان و خریداران از اهداف اصلی انتشار اوراق گواهی اعتبار مولد است که کارمزد صدور سالانه آن در صورت ارائه وثیقه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق گواهی اعتبار مولد، برای تامین مالی قطعه سازان منتشر می شود

اوراق گواهی اعتبار مولد، برای تامین مالی قطعه سازان منتشر می شود